Zonder juiste motivatie ga je wat je als doel hebt gezet niet redden. Je wilt bijvoorbeeld afvallen of meer spiermassa krijgen en je stelt daar één of meerdere doelen in.
Echter als je daarbij geen motivatie hebt dan ga je dat doel nooit halen.
Dus zet vooraf je doel een motivatie middel in om je doel te behalen en zo te bereiken wat je wilt.

Ik zelf heb diverse motivaties om mijn doel te behalen. Zelf merk ik steeds meer dat ik mijn sport nodig heb om de week door te komen. Het is een soort ontladings-meganischme. Ik heb een redelijk stressvolle baan en heb dus echt iets nodig om even de negatieve energie er uit te knallen.
Maar in het begin had ik dat natuurlijk niet, ik zat liever op de bank en wist nog niet dat je positieve energie kon krijgen van sporten.
In de spiegel kijken gaf me ook wel wat motivatie. Het was toch steeds weer die dikke kop die ik zag, en ook op foto’s was ik die onderkin al lange tijd meer dan zat.
Maar ja… ook dat was niet voldoende motivatie om me aan het sporten te krijgen, al hielp het wel iets.
Een motivator was mijn bootcamp trainer. Die vertelde me dat ik toch echt meer moest gaan doen dan 1x per week bootcamp om vooruit te komen.
Maar een echte motivatie zijn toch wel de foto’s van heel veel mensen online die tonen hoe ze er eerst uit zagen en na weken van zware training. Als je ziet hoe goed ze er uit zien na al die weken training, dan is dat een hele goede motivatie om het ook te gaan doen.
Heb je ook motivatie nodig? Hieronder mijn voor en na foto (before and after).

6 weeks of workout later. #beforeafterfitness

Een foto die is geplaatst door Theo van der Sluijs (@theovdsluijs) op


Hier onder een paar van die mensen die mijn motivatie zijn geweest.

En…. wat is jou motivatie?