Dus ik las over een Hiit training op een blog van Dokteronline.com en ik dacht, dat ziet er interessant uit! 20 minuten je best doen en enorm veel calorieën verbranden.

Nou… dat heb ik geweten!

HIIT (High Intensity Interval Training) is eigenlijk precies zoals.. ja je raad het als seks! Het is kort (als je 20 minuten kort noemt), heel erg intensief, zeer plezierig en zorgt voor een zeer hoge hartslag.
Je kan in een korte periode heel veel bereiken. Het klinkt heel goed dat je in een korte periode veel kan bereiken, toch? Je kan HIIT gebruiken om in een korte periode veel conditie op te bouwen en veel gewicht te verliezen.

Het mooiste is toch wel dat een Hiit je maar 20 minuten kost!! Okay, misschien ff opwarmen maar binnen 25 minuten ben je helemaal klaar. Fitness Blender heeft op youtube verschillende filmpjes waar ze diverse hiit in doen. Het is super eenvoudig te leren omdat de oefeningen zeer basic zijn.
Er staat een kerel of dame het voor te doen en je weet precies wanneer je moet starten, pauzeren of moet stoppen door dat ze dit in het fimpje aan geven.

Met Hiit heb je wel een basis conditie nodig

Dus ik heb mijn eerste hiit training gedaan. Het was zwaar, heel zwaar. Ook al heb ik er 1,5 jaar bootcamp op zitten. In 20 minuten even alles, maar dan ook echt alles geven is echt pittig.
Maar! In 20 minuten heb ik er ook 250Kcal doorheen gejaagd.