Alsof ik gisteren nog niet genoeg pijn geleden had dacht ik vandaag even een workout te doen van 20 minuten.

Want tja wat is 20 minuten. Lekker kort dacht ik! Heb niet zo veel tijd. Ik deed wat korte opwarm oefeningen en begon aan de Meedogenloze HIIT Piramide Workout!

De workout in het kort:

  • 20 minuten
  • ± 217 kcal
  • ± 20% vet verbranding
  • ± 12 minuten in hartslagzone 4
  • ± 5 minuten in hartslag zone 3

Wat is een Piramide Workout?

In een piramide workout of oefening doe je een oefening meeste in een trap omhoog of omlaag. Niet dat ding waarmee je naar een verdieping hoger of lager gaat maar per stuk.

Dus stel je doet een piramide oefening van 5 pushups. Dan doe je er eerst 1, dan doe je er 2 dan doe je er 3, dan 4 en dan 5. Dat lijkt redelijk eenvoudig maar geloof me als je dit in een groep doet en als je moet planken wanneer de één na de ander zijn aantal doet, dan staan je armen aan het eind van de oefening in de fik.

Onderstaande Meedogenloze HIIT Piramide Workout is er ééntje die de oefeningen in neergaande trap doet.

Dus je doet eerst de 5 oefeningen ieder 60 seconden, dan alle 5 de oefeningen 50 seconden, daarna alle 40 enz enz.

Ik dacht… 20 minuten… ha! Moet kunnen, van de week heb ik dat vrouwtje nog zien hijgen op de Workout terwijl ik het prima kon bijhouden. Nou…. dit is ff anders.
Na 18 minuten trok ik het niet meer… ik was helemaal op. En ik moest toen dus nog 1 rondje van 10 seconden.

Ik heb hem zo goed en kwaad als ik kon afgemaakt…. maar ik was kapot! Toch heb ik niet zo heel veel Kcal verbrand. Minder in ieder geval dan ik had gehoopt tijdens deze slopende workout.

Ik zou zeggen… deze is niet voor mietjes! Succes! Legs on fire!!!!

foto :  Crossfit Kandahar