Trainen, afvallen, diëten je doet het ergens voor. Ten eerste natuurlijk voor jezelf. Je wilt kilo’s kwijt, spiermassa er bij of een betere conditie.

In veel gevallen houdt dit in dat je lichamelijk er fysiek beter van wordt en gelijk ga je er in veel gevallen ook beter uit zien. En plots krijg je daar opmerkingen over.

Ik ben ondertussen zo’n 5 Kg kwijt. En dat begin je al een beetje te zien. Mijn gezicht wat dunner en mijn hele lichaam begint rechter ipv boller te worden.

En plots kreeg ik daar deze week twee opmerkingen over.

Of ik afgevallen was? Eigenlijk twee keer de zelfde vraag van twee verschillende mensen. Zelf had ik er niet zoveel aandacht aan gegeven en aan gedacht dat iemand het nu al op zou vallen.

Maar ja… als iemand het dan toch vraagt denk je…. jaaa en daar heb ik keihard voor gewerkt. Want nee, ik heb geen crash dieet gedaan, nee ik heb avond aan avond getraind.

Dus mijn tip aan jou. Geef niet op! Ga door! En je zult zien op een gegeven moment gaat iedereen het zien!

Voor mezelf ga ik nu deel 2 bijna in. Zodra ik onder de 80Kg kom wil ik nog wel vet-kilo’s kwijt maar wil ik harder gaan bouwen aan spiermassa.

Maar daarover later meer!

foto door CHRISTOPHER DOMBRES