Freeletics Hell week, 7 dagen die je leven veranderen! Ik weet niet maar volgens mij haal ik twee dingen door elkaar? Toch? Je hebt inderdaad Freeletics hell week, een week waarin je zo keihard fysiek wordt afgemat dat je denkt dat de Freeletics makers gek zijn geworden. En je hebt Hell Week van de Noorse trainer en coach Erik Bertrand Larssen en deze bedacht hiermee een mental trainingmethode.

En weet je wat ik bedacht…. ik doe ze gewoon allebei in 1 week.

Vrienden noemen met niet goed wijs, gek en ja zelfs ook wel eens gestoord. Man man man, wat jij allemaal niet doet na je 40e! Das niet gezond hoor.

Maar als ik dan naar hun kijk, met hun redelijke grote ongezonde buiken, hun op de bank zitten manier van leven en een conditie van 0 hebben, denk ik… nou ik weet niet, maar waarschijnlijk leef ik langer doordat ik een stuk gezonder ben. En mocht ik toch eerder de pijp uit gaan dan was ik in ieder geval een stuk leuker om naar de kijken dan naar die dikke koppen van jullie.

Maar goed, ja soms draaf ik wel een beetje door. Met deze week dus een dubbele Hell Week!

Freeletics Hell Week

freeletics hell weekJe weet als je Freeletics doet dat deze week gaat komen! Week van de Hel! Hell Week betekent zeven dagen training op een rij. Dit betekent dat je vaak 2 of meer workouts doet op één dag! Ja je leest het goed 1 dag! De workouts hoeven niet achter elkaar gedaan te worden. Als je ze maar op de zelfde dag doet! 7 dagen lang! Je moet altijd proberen je persoonlijk record te verslaan. Het is deze Hell Week heel belangrijk dat je alle trainingen succesvol afrond. Zelfs wanneer je lichaam en geest zwak voelt, moet je niet vergeten: Dit is Freeletics. Stoppen is geen optie!!!

Week van de Hel is een echte Freeletics ervaring. Zo nu en dan moet je door een hel gaan om er nog sterker uit te komen. Hell Weken gaan over de ware uitputting. Het bereiken van je prestatie tekorten in een een korte tijd. Waarschijnlijk denk je… dit ga ik niet halen. Wees niet bang, ga ik ook krijgen en jij en ik zij niet de enige daarin.  Ja, het zal moeilijk zijn. zowel fysiek als mentaal – maar Hell Week zal je sterker te maken.

Tijdens de Week van de Hel je zelf plannen wanneer je elke dag traint. Maar er zijn geen excuses. Zeven dagen van keiharde training staan klaar. Het maakt niet uit of het regent, dan train je binnen. Of je traint in de regen. Moe van de lange dag werken? Je gaat gewoon trainen! Train voor het werk. Train tijdens je lunchpauze. Als je maar traint!

Helweek van Erik Bertrand Larssen

helweekHelweek bedacht door Erik Bertrand Larssen, begon zijn carrière in het leger en is nu de populairste mental coach van Noorwegen. Hij schreef het boek Helweek waarbij je 7 dagen lang uit je comfortzone stapt en in een avonturenzone komt! Larssen vraagt je elke ochtend om 5 uur de wekker te zetten en voor 10 uur ’s avonds weer in bed te liggen. Je mag geen Nee zeggen, je moet gezond leven, je gedachten op een rij zetten, alle to do’s afmaken, geen TV kijken of je op social media begeven. En oh ja… van donderdag op vrijdag nacht mag je niet slapen.

De regels van de Helweek zijn:

  • Start maandagochtend om vijf uur en stop zondagavond om tien uur.
  • Sta elke ochtend om vijf uur op.
  • Ga elke avond om tien uur naar bed.
  • Werk de hele week extreem hard. Wees gefocust, bewust en plichtsgetrouw.
  • Blijf trouw aan je plan.
  • Wees je te allen tijde bewust van je modus en focus.
  • Wees je bewust van de verschillende rollen die je in de loop van een dag vervult en vervul ze met glans.
  • Probeer de hele tijd blij, positief en oplossingsgericht te zijn.
  • Wees daadkrachtig en proactief.
  • Neem weloverwogen, kwalitatieve rust.
  • Besteed extra aandacht aan kleding en uiterlijk.
  • Laat alle privéaangelegenheden wachten tot de avond.
  • Gebruik geen social media onder werktijd.
  • Beperk praatjes met collega’s tot een minimum.
  • Train minstens één keer per dag, het liefst ’s ochtends.
  • Eet de hele week uitsluitend gezond.
  • Laat de tv uit.

Tijdens de helweek is er iedere dag iets waar je op focust.

  • Maandag: Vaste gewoontes
  • Dinsdag: Modus en focus
  • Woensdag: Timemanagement
  • Donderdag: Buiten je comfortzone
  • Vrijdag: Rust en herstel
  • Zaterdag: Innerlijke dialoog
  • Zondag: Plaats je leven in perspectief

Om maar gelijk uit de comfort zone te stappen. Ik begin dus op zondag! Yep, tegen de regels in. Maar ik ben juist iemand die zich altijd aan de regels houdt.

Daarnaast ga ik me ook niet houden aan het JA zeggen. Ik ben namelijk iemand die altijd JA zegt. Dus ik ga NEE zeggen. Ja collega’s bereid je maar vast voor…. deze week krijg je niks bij me gedaan.

Daarnaast ga ik niet om 5 uur op staan, en die nacht doortrekken sorry gaan niet gebeuren. Ik sta altijd om 6 uur al op. Tja… uit je comfort zone, maar er is ook nog zo iets als een vrouw en gezin. Ik moet de regels buigen om hier aan mee te kunnen doen.

Verder doe ik alles! No Problem, doe ik zo wie zo al!

Ik ben benieuwd hoe het gaat! Voor twee tientjes ben je ook eigenaar van het boek! Klik is kopuh!

Freeletics hellweek artikelen

Freeletics hellweek is voorbij
Laatste freeletics hell week, dag 7
Freeletics hell week dag 6
Freeletics hell week dag 5
Freeletics hell week dag 4
Freeletics hell week dag 3
Freeletics hellweek dag 2
Freeletics hellweek dag 1
Freeletics hell week, 7 dagen die je leven veranderen