Met mijn Polar M400 en H7 Hartslag meter probeer ik graag allerlei sporten uit, van Bootcamp, fietsen tot rennen tot indoor HiiT en indoor fietsen op de home-trainer.

En daarmee kan je goed kijken welke sport nu het beste werkt bij het verbranden van Vet.
Fietsen… het lijkt iets waarmee je normaliter niet al te veel Kcal mee zal verbranden. Maar pas op! Daar vergis je je lelijk in.

Vandaag wilde ik eens testen in hoeverre ik Kcal en Vet zou verbranden bij 45 minuten op een home-trainer.

Je zal denken… waarom 45 minuten? Nou ik heb een bloedje hekel aan fietsen (en dan met name indoor fietsen). Ik vind het uiterst vervelend…. dat wil zeggen… ik verveel me! Maar daar heb ik wat op gevonden. Als Netflix fan, zet ik gewoon een serie op. En meestal duurt een aflevering ergens tussen de 40 en 45 minuten. Dus kan ik terwijl ik de serie kijk, mooi even wat metertjes weg trappen.

En nee, ik trap dan niet heel langzaam om mijn aandacht bij de serie te houden maar ik trap flink door om toch echt te gaan zweten.

En met een gemiddelde hartslag van 107 en een verbranding van 243Kcal schrok ik toch wel dat je dat dus in 45 minuten weg kan trappen.

En wat helemaal meegenomen is, is dat er voor 59% aan vet verbrand!!!

Moet je nu gelijk elke dag gaan fietsen? Nee!

Afwisselen is de beste training voor je lichaam want als je altijd het zelfde doet gaat je lichaam wennen en zal hij minder en minder gaan verbranden. Daarnaast is het ook niet gezond om iedere dag zo veel vet te verbranden. Sowieso verbrand je koolhydraten en eiwitten maar het ligt er aan in welke hart-zone je zit.

Wil je ook weten wat je verbrand? Koop dan snel een  Polar M400 met H7 Hartslag meter